Thursday, May 28, 2009

TELAH TIBA AKHIR ZAMAN

Suasana mutakhir ini sangat memeningkan kepala.Musuh2 islam memainkan isu2 remah yg diambil serius oleh kita.Ngape ye? Ulamak dan Profesional bukanlah isu besar yg perlu diperdebatkan oleh kita secara terbuka.Kaji punya kaji rupanya ahli Pas sendiri kurang minat di TARBIYAH.Hasilnya kita lihat ramai yg terperangkap dengan isu ciptaan musuh.Di era Pas di lihat mampu utk memerintah sedikit masa lagi,musuh yg hampir lemas cuba menarik perhatian kita utk menari menurut rentak mereka.Satu sebab lagi kita telah di hinggapi Virus SELSEMA AL-WAHNU.Virus ini lebih bahaya dari Selsema Khinzir.Sebab itulah kita mula begitu minat pada DUNIA dan berusaha mengekalkan kesihatan supaya lambat MATI.
Tampuk kuasa menjanjikan imbuhan yg bukan sedikit.Jarang manusia dpt melepasi ujian ini.Semakin Ulamaknya kita,semakin menggunung ujian ini.
Ya Allah...,di saat org berebut itu dan ini...,jadikanlah aku berebut keredoanmu.Sucikanlah diri ini di saat org mengatakan hartalah yg dpt menjanjikan kemenangan.Berilah ketenangan pd hati ini di saat org begitu ghairah OVERTIME,PART TIME sehingga NO TIME utkmu!

No comments: