Friday, May 8, 2009

BUTA MATA,CELIK HATI

Semalam aku terserempak dengan satu keluarga yang sedang makan disebuah kedai.Ayah dan ibu buta sementara dua anak celik.Allahuakbar....,untungnya mereka kerana tak ada langsung dosa mata.Aku ni dosa mata je dah tak larat nak tanggung.Untung lagi mereka diberikan anak yg celik,dpt menolong mereka.Dlm teraba2 mereka menghabiskan makanan.Aku rasa sangat hiba...Allah berikan aku mata yg boleh melihat,tapi mereka tak dapat melihat.Ngape ye payah sangat nak bersyukur dgn mata ni...Alhamdulillah.Selama ni tak terasa mata tu nikmat kerana lahir je dah dpt tengok dunia.
Tapi ada satu lagi mata yg sangat penting,iaitu mata hati.Dengan mata hatilah kita dpt menilai baik buruknya sesuatu perkara.Contoh yg aku nak beri,sape yg tak dpt melihat buruknya BN dlm episod Sidang DUN Perak baru2 ni,memang Buta Hati..Kalau macam org yg aku jumpa kat kadai makan tu,cuma buta mata je...tapi buta hati lebih teruk kerana nampak sangat hati mereka kotor,kalau mati tak sempat taubat....Nauzubillah!

No comments: