Thursday, January 29, 2009

APAKAH JENIS MINYAK PELINCIR TERBAIK


Sorang kawan dtg dan menceritakan tentang baiknya sejenis minyak hitam,yg sgt baik utk enjin,macam2lah.Bila ditanya nak dapat dimana,rupanya dia yg jual minyak tu,patutlah.Sorang lagi kenalan dtg dan mengesyorkan saya menjual minyak pelincir jenis Shell,rupanya taukeh Shell Petrol Station.
1001 jenis minyak yg direkomenkan,soalnya mana yg terbaik?Sebagai penjual minyak pelincir yg pelbagai,saya ada pilihan sendiri.Umumnya yg paling laku dipasaran ialah jenis Shell,tapi soalnya adakah ianya yg terbaik?Sebenarnya PROMOSI lah yg membuatkan Shell maju dipasaran.Trend sekarang ialah pengguna membeli BRAND,bukan KUALITI.Apatah lagi yg berjenama harganya murah pulak,lagilah laku.Penjual pulak selalunya akan merekomenkan jenama yg dia untung banyak,bukan yg berkualiti.Di sinilah letaknya peranan IMAN yg dpt membezakan dosa dan pahala,bukan keuntungan dunia semata.Akan dtg mungkin ada minyak hitam yg berperisa tongkat ali dll untuk mempowerkan kereta.entahlah...

2 comments:

Anonymous said...

Mungkin perlu difikirkan untuk mencipta minyak hitam power berjenama MINYAK HITAM FREE DARI SYAM POMEN. Ini pasti akan mencatat rekod penggunaan yang luar biasa dari kalangan pengguna kenderaan. Dengan hanya perlu membayar upah menukar minyak hitam tanpa cas harga minyak hitam, mungkin akan mengangkat darjat dan martabat syampomen di sisi Allah Azzawajalla, InsyaAllah.

Anonymous said...

cuba nih http://ch3gu.blogspot.com/2011/04/menjual-minyak-pelincir.html